Skurubron håller på att vittra sönder

Jag läste häromsistens att Skurubron skall stängas för trafik i en fil.
Det är katastrof.
Redan som det är nu är det nedskärningar på AB Gustavsberg och detta lär väl inte hjälpa kan jag tro? Hur kommer detta att påverka inte bara byggandet på Värmdö som iofs är nog så viktigt utan också våra småföretagare?
Vilka allternativ finns det då? Som opptimisten på Vägverket påpekade så tar det 5 år innan vi har en ny bro, minst. Undertiden skall vägverket laga bron provisorikst under vintern eller våren. Det låter väl bra.. att sätta plåster på det såret som är så mycket större än vad plåstret kan täcka?
Jag skulle vilja att man tar kontakt med ING2 och frågar dessa om man inte kan få dem att "smälla" upp en provisorisk bro. Detta är gjort förr, i Södertälje så hade ING1 (tror jag) en järnvägsbro uppe i 1-2 år medans nått arbete utfördes på den befintliga, detta var på 80-talet. Jag var själv med att bygga en civil bro för O-ringen 1983. Det finns prejudikat.
Det börjar bli en desperat situation för oss här på värmdö och vi behöver verkligen vår bro.
Prata med ING2 och lös uppgiften!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär