Nomineringar och kristaller.

Herregud..... måste branchen ge sig själva en klapp på axeln?
Jag läser på DN att några var sura för att det inte fanns en sportkategori..buh hu hu då..... Kunde inte "Årets humorprogram" vara det?? med tanke på OS, fotboll och annat?? eftersom man sätter kultur tillsammans med samhälle kanske humor borde vara tillsammans med sport?

Nåja.. Här är mina 2 cent
Årets underhållningsprogram.
Let's dance - Här gäller det som är minst dåligt. Jag vet inte ens vad "Var fan är mitt band?" är för nått.

Årets drama.
Kungamordet.
resten var inget bra.

Årets humorprogram
"Parlamentet" - solklar vinnare.... många mil framför restgen av patrasket.

Årets barnprogram
Evas superkoll - Ett program som lär ut samtidigt som det är kul måste vinna.

Årets livsstilsprogram
Room service. - lätt val men de andra programmen? va hundan är det för livstil med att ha skuldsatt sig, grälat med grannarna heller skilt sig?

Årets aktualitetsprogram
Aktuellt - resten i fältet borde inte ens komma till start.

Årets kultur- och samhällsprogram. aa nu börjar det bli intressant, varför sätter man kulter tillsammans med samhälle? KOBRA tävlar mot uppdrag granskning?
Uppdrag granskning - det bär mig emot men....

Årets dokumentärprogram
Vi som överlevde Rågsved - inte lätt val, 9A var bra den med men .... jag står fast. :D

Jag kommer inte att se detta spektakel men jag hoppas att mina nominerade vinner.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär