blogg <-> Facebook


Det är en rörelse, tycker jag, som säger att "bloggarna har makten".

Är det så? och i så fall är det bra?

Till tider tycker jag att Facebook har ett större genomslag än en blogg har.

I lördags startade jag en "cause" dvs en sak, på Faccebook.
Saken som jag ville lyfta i ett större forum var hur vi visar vårt stöd till soldater och annan personal som tjänstgör utomlands.

Jag startade denna sak den 25 och idag, den 29 på morgonen, har saken 571 medlemmar. För att bli medlem måste man göra ett aktivt val, tacka ja eller nej.

Min slutsats är att blogg i all ära men det finns en hel del andra medier "där ute" som är minst lika viktigt för våra medborgare för att göra rösten hörd.
Det skall bli väldigt kul att se hur våra olika partier tar till sig detta inför valet 2010.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär