Sommartid, städdag och andra reflektioner

Städdag, vi skall städa och dona och fixa i föreningen. vi börjar klockan 10 och håller på 3 timmar eller så. Vi får korv och ungarna får byta till sig en påse godis mot en påse skräp.
Jag har, under alla år, svårt för att bestämma mig för om det är trist, jobbig eller roligt och trevlig. Som så mycket annat här i livet så är det en lagom blandning av allt.

Sommartiden är slut...... *snyft*
Vår katt väckte mig 6.30 och medan jag fixade mat till henne kom min son upp, 6,45.
Katten kunde jag inte be somna om men sonen gick jag till sängs med och försökte, med ett visst mått av desperation, få att somna om..... men icke.
Istället gick han ner på nedervåning, lämnade mig i detta stadium precis mellan dröm och verklighet. Efter ett kort tag, alldeles för kort, började han plinka på sin nyinköpta gitarr. Där och då visste jag att jag inte skulle få sova mer.
Jag släpade mig upp och påminde sonen om det dåraktiga i att plinka på en gitarr tidigt på morgonen när mamma hade varit på fest kvällen innan. Han slutade.... :D
Gitarren som min son har köpt för sina födelsedagspengar är en dyr en, 1500:- eller så. Jag eller min sambo är inte musikaliska så vi är lite förundrade över var detta kom ifrån och lite desperata över hur vi skall stötta honom :D och väldigt stolta. Jag ser framför mig en ny Jimi Hendrix, Slash, Carlos Santana eller Mark Knopfler i görningen..... suck han har haft gitarren mindre än 24 timmar och redan lägger pappa värden på hans axlar.... he he he
Men vi får se hur det går. Samma dag som han köpte den så gick en sträng i sönder, det var den "lilla och tunnaste" och säkert den dyraste också.

Inom politiken så är det vår i luften, och inte höst alls, känns det som.
Nya nämnder, vars struktur våra kollegor på "andra sidan" hade fått reda på eller divinerat fram på annat sätt. Storleken på nämnderna ändras och AU eller BU (AU=Arbets Utskott, BU=Berednings Utskott) understryks att det är upp till ordförande i resp nämnder att utse. UKF har redan ett. Fler nämnder kommer säkert att följa efter.
Det kommer mycket kommentarer till mig om "pinnen i hamnen" och det är bra tycker jag. Det visar att denna fråga berör folk och hur viktig den är. Det gör bara att jag blir mer övertygad om vikten att ha en folkomröstning i denna frågan.
Det gör också att frågeställningen blir viktigare och viktigare. Hur skall vi formulera frågan som medborgarna skall ta ställning till?
Det återstår att se, en grupp med representanter från alla partier kanske är det enda riktiga?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär