Linköping, Kommunalt riksmöte.



Det var med en viss spänning som jag började min resa från Stockholm till Linköping.
Tage Danielssons marker.
SJ var, sin vana trogen i tid vid avgången men sen så falerade det totalt. På en resa som tar 1h40min var vi en timme försenad. SUCK
Men det förträffliga konefrenscentret hade sparat mat till alla oss utsvultna stockholmare, jag var nämligen inte ensam på tåget från stockholm.
Sen så var det rakt in i hetluften med olika seminarier och föreläsningar under dagarna två. För egen del så lyssnade jag med glädje på följande seminarier;

Så möter vi gränsöverskridande brottslighet genom samarbete
Johan Pehrson, rättspolitisk talesman Göran Görtzen, Europol

Vad kan vi lära från den amerikanska presidentvalskampanjen?
Olle Wästberg, generaldirektör Svenska institutet och fd riksdagsledamot Mathias Sundin, Oppositionsråd Norrköping

Vi vill bli fler - konsten att värva medlemmar!
Lisa Flinth, ordförande i barn- och ungdomsnämnden, Landskrona Natalia Rylander, ombudsman, LUF Storstockholm Mohammad Noori, medlemsansvarig partikansliet

Nätverkad till valseger eller utslagen av mejlbombning?
Alexander Bard, artist och författare Camilla Lindberg, riksdagsledamot Moderator: Seved Monke, Folkpartiet Stockholm

Middagen på lördagen var en buffe med inspiration från USA (?) väldigt god och kryddrik.
Jag lämnade ganska tidigt för att fortsätta att prata politik på hotellet.
Kvällen blev tidig.

På söndagen visade sig Linköping från sitt sämsta väderhumör och SJ svek oss igen. Tåget till Stockholm var 2 timmar försenat ……

Suck…

Kommentarer

och hur var det med debatten om integritet?

Rubriken på Alex Bards show var illavarslande enl min spontana reaktion....
Rädsla för spontana kontakter men vilja att nätverka sig inom en sluten krets... Hm... hoppas att Camilla var en motvikt, även om de är personliga vänner.

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär