Finnanskrisen och räntesänkning

Jaha.

Det är bra att Herr Ingves sänker räntan.

Det tycker nog alla.

Jag såg detta på nyheterna nu kl 18 och kände ett litet skutt av glädje faktiskt.
Men sen, sen kom en (enligt min mening) idiot i rutan.

Nån person från en bank som tjänar en massa pengar på att du och jag inte kan eller vill eller törs byta bank utan sitter kvar hos dom så dom tjänar ännu mer pengar. Banken sänker nämligen inte räntan lika snabbt som dom borde, räntan går upp för oss dödliga som en raket men ner som en fjäder.

Nåja idioten (fortfarande enligt mig) fick frågan om dagens räntesänkning räckte.
På detta svarade hon att "-nej det kommer att behövas mer för att vi ser ingen ljusning förrän 2011"

...

...

...

...

...



Det är först nu min idiot varnare började flagga och jag kollade. Jodå idioten (fortfarande enligt mig) arbetade mycket riktigt som "ränte expert".......

...

...

...

...


Det skulle vara väldigt intressant att se idiotens (ja det är enligt mig) uttalanden för 6 månader sedan för då kan ingen har trott på henne. Eftersom ALLA jag har hört eller läst om inte ens "i sina vildaste fantasier" kunde tro att krisen skulle bli så djup som den blev. Så idiotens (**) förutsägelser då borde egentligen renderat henne sparken eller befordran.


När FAN skall vi sluta lyssna på dessa experter som sällan har rätt?
I höstas visste INGEN att ekonomin skulle bli som den nu är....


Jag skall nu göra ett uttalande från mig själv till alla er som ser detta.


ENLIGT MIN BEDÖMNING KOMMER DEN EKONOMISKA KRISEN ATT VARA ÖVER I SLUTET AV 2009.


Om vi alla tror på detta och arbetar och spenderar pengar enligt den devisen så kommer det att varar så till slutet av 2009.

Sluta lyssna på dessa idioter.

Om dom nu är så duktiga varför kunde de inte förutsäga denna krisen i sommras eller ens i höstas?




ps. denna eleganta bild har jag lånat från www.vinterwebb.se ds

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär