Skagen, Ris-och-ros Del I

Jag var nyligen vid skagen, denna pärla i Danmark. Det var en regnig dag, jätte regnig, men det gör inget för Skagen är nu alltid Skagen. Ljuset är där i alla fall.

Det var en trevlig dagsutflykt för mig, min sambo och son samt min pappa (82 år).

Normalt så trashar jag inte restauranger och liknande men denna gången......


När vi först kom till denna uteservering så kom en kille fram till oss med ett block i handen, inga menyer. När vi fick in menyerna så tog det ett litet tag innan vi fick beställa, inget onormalt, däremot fick vi våra drickor i rödaste rappet. När vi fick lämna vår beställning dröjde det 10 minuter sen kom killen tillbaka och förklarade att han inte mindes vad vi ville ha och han undrade vad det var vi ville ha. Vi gav vår order, för andra gången. Det var nu jag gjorde mitt misstag.

Jag blev inte misstänksam och gick.

När vi sent omsidor fick maten var vi tvugna att be om bestick, för det fick vi inga. Det tog ytterligare 10 minuter innan dessa kom och då var min och sonens mat kall.....
Maten var ok, inte mer. Den var som min far utryckte sig, "bukfylla".

Sen skulle vi betala. Nu visade det sig att vi inte hade fått rätt kypare. Så för att få reda å vad vi skulle betala var vi tvugna att ge den nya kyparen ordern. Jag var frestad att säga "-ätit? Nej det måste vara de föra oss, vi har bara druckigt." Men det gjorde jag inte. De tog inte svenska betalkort, första gången mig veterligen i Danmark som Visa och Mastercard nekades. Jag fick springa mellan 2 olika uttagsautomater, den ena var stängd, för att ta ut pengar för att betala.

Nåja, vi kom därifrån med livet i behåll trotts detta.

Här är stället jag INTE rekommenderar, överhuvud taget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär