Blogg manifest

En "blogg kollega" har skrivit ett, som han kallar det ett "blogg manifest".
För mig så känns det lite "1970 tal" att skriva ett manifest? Är det inte redan gjort? Om jag måste berätta att jag ber om lov.. vad är då vitsen?
mårtenssons blogg skrev jag följande "Från en som har kallat dig för Värmdös farligaste man, och fortfarande står för det :), så gillar jag denna "plan för bloggens framtid".Att ha en alldeles egen Zola på webben är väl bra?
Men vem övervakar övervakaren?"
Jag har fortfarande inte fått svar på min fråga.
Nåja.
Alla efter sin smak kan man väl säga?
Nu har min kollegas bloggmanifest inte varit helt utan kritik, från en avhoppad centerpartist kommer följande satiriska förklaring på Herr Mårtenssons manifest.
Till Deshira Flankör vill jag bara säga att vi i Folpartiet har en Liberal syn på tillvaron och osedvanligt högt i tak. Det går bra att ta kontakt med mig.
Korr, 090911: rätt länk är nu till den satiriska förklaring är nu på plats.
Tack Deshira

Kommentarer

jagitrekronor.blogg.se sa…
Tack Fredrik!
Högt till tak är väl bland annat vad liberalismen står för. Jag ska tänka på det om jag väljer att framföra mina åsikter som "partimedlem".
I övrigt vill jag bara hänvisa att rätt adress till din hänvisning är: http://jagitrekronor.blogg.se/2009/september/min-tolkning-mening-for-mening-av-den-tidig.html
Vänliga Hälsningar,
D.F
Fredrik sa…
Tack igen Deshira.

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär