Politisk blogg.


Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har en väldigt politisk blogg/site dykt upp på Värmdö. Enligt en bloggkollega, Stefan Mårtensson har dom närmast stulit namnet från honom, Hänt i Värmdö.
Det är väl väldigt fegt och på gränsen till oärligt att inte klart ange vem eller vilka som skriver på bloggen?
En av skribenterna är i alla fall Aurora Gullberg, politisk sekreterare för Socialdemokraterna i Värmdö. Men hon skriver inte under eget namn, faktum är att ingen på denna siten gör det.
Se gärna jämförelseran här och här, jag antar att hon inte har stulit den skriva delen. Så jag drar slutsatsen att hon är på begge platser.
Man deklarera inte att man är S site heller. Det osar lite tycker jag, lite surt. Siten är välskriven, välformulerad och väl initerad. Inget fel där alltså. Det som gör mig lite irriterad är att man inte vågar skriva sina egna namn eller politiska hemvist, skäms man?
Aurora Gullberg har på sin egen site berört ämnet "anonyma kommentarer" där hon säger att "Min inställning till bloggar och kommentarer av anonyma avsändare är kluven. I vissa fall kan det vara berättigat att tala utan att uppge sin identitet. Anledningen kan vara en hotbild eller av hänsyn till anhöriga eller andra inblandade" Eftersom hennes familj eller anhöriga säkert inte har problem med att hon är socialdemokrat så antar jag att det finns en hotbild mot henne eftersom hon är med på en helt annonym site? Det är underligt att hon inte tycker om annonymitet på nätet, till största delen får man förmoda, och sen vänder hon om och är helt annonym själv.
Det skulle vara intressant att veta vilken hotbild som finns? Men det är klart det kan man väl inte kommentera.....
Jag tycker att Socialdemokraterna som är ett parti för öppenhet borde förmå sina medlemmar att stolt skylta med sina åsikter och inte fegt dölja sig i annonymitetens gråa dis. Att en partisekreterare på detta sättet döljer sig gör att man undrar .......
ps. bilden har jag lånat från www.tempel.se ds

Kommentarer

Hej Fredrik!

Roligt att du hittat till min blogg och till den blogg där jag är medskribent samt att du tycker att texterna är välskrivna.

Men att jag är anonym stämmer inte. Du, till exempel, vet ju att det är jag som skriver. Och heter man Aurora Gullberg och döper sin blogg till Gullbergiana så är man knappast anonym.

På bloggen Hänt i Värmdö där jag är medskribent undertecknar vi med våra initialer. Att vi inte skriver ut vår poltiska hemvist på bloggen beror på att vi inte skriver som socialdemokrater utan som tämligen nya inom Värmdöpolitiken.

Jag står för mina åsikter och skyltar för det parti jag tillhör och att jag är vänsterlibal socialdemokrat. Det framgår klart oc tydligt, svart på vitt på www.gullbergiana.com! Välkommen dit!

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär