Ännu en hemlig blogg,

Hedberg har förekommit i debatten ang hans blogg som jag har skrivit om. Jag kan ge honom rätt i att jag inte har läst bloggen och kan därför inte kommentera annat än det som jag har läst om på Expressens hemsida. Och det är på det jag bygger mitt resonemang på, inget annat.

När nu Johan påstår att "drevet" går så känns det lite smickrande att vara del av det drevet. Även om jag inte kan jämföra drevet på Johan (om det nu är ett drev) och drevet mot ex de fuskande ministrarna. OBS länken är slumpvis utvald. Men det är säkert så att Johan upplever mitt, expressens och ett par andra bloggares skrivande som ett drev.

Att försöka vinna röster eller sympatier på att lägga sig på den nivån som de siter eller bloggar som Johan syftar till är inte bra, det går inte alls.

Johan skriver "Jag vill se en större värdighet i debattklimatet och i valrörelsen. Om det innebär att jag får ta skit för det så fine." Hur passar det in i den bloggen som han har haft? Inte alls skulle jag vilja säga. Satir och sarkasm passar bra om man är "stå-uppare".

Vi vinner röster på att vara tydliga med våra egna frågor och inte på att fjanta med de andras frågor. Låt "de andra" driva siter och bloggar som förkastar allt som har gjorts bra, mindre bra eller inte gjorts alls eftersom "dom" inte kommer med egna förslag.

På slutet skriver Johan ett PS där han ursäktar sig eller så tolkar jag det i alla fall.
Det är bra, jag välkomnar Johan som en seriös debattör ang etiken på nätet men inte med hjälp av några billiga kopior på andras bloggar utan som en med egna alster.

Mitt drev är härmed avslutat.


PS.
bara för att det inte skall bli missförstånd är detta en bild på ett riktigt drev;

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär