Ren Bloggning.

Att det inte var min idé!
Att det inte ens var en liberals idé!
Men inte desto mindre så är det en bra idé!
Gammelmedierna har bedrivit en trist kampanj i vissa lägen.
Nu senast kan man läsa om Littorin, där det är ett "Avslöjande", och Hartmans artikel om sin sambo, Anna Sjödin.
Jag bloggar friskt med och mot olika personer men ingen tycker jag illa om. Jag kanske inte gillar deras åsikter men dom som person är en annan sak.
Stefan Mårtensson är Centerpartiets starke man i vår kommun. Hans blogg dryper till tilfällen av satir, sarkasm och debatt. Tillsammans har vi, i gammel medierna, skickat en insändare som tangerar detta ämne.

Kristian Krassman väljer att varumärka sin blogg om fri från personfixering.
Jag väljer en knapp från Peter Andersson med en deklaration om "Ren bloggning" som för mig innefattar samma åtagande. Med REN BLOGGNING som "varudeklaration" kommer några punkter att styra mitt bloggande:
* Tillsammans med andra bloggare reagera när medier gör personliga förhållanden hos poliska förträdare till huvudsak.
* Avstå från blogginlägg / tweets på Twitter, Facebook-inlägg som positivt lyfter upp den typen av nyheter
* Inte själv skriva inlägg i dessa medier utifrån negativa, personliga perspektiv av politiska motståndare
* I mina inlägg tänka till "en gång till" och pröva innehållet mot dessa "etiska principer".
* Där jag kan bidra i debatten om relationen mellan politik och medier, inklusive de sociala medierna.
Jag vill och förbinder mig från denna stund att verka efter dessa ganska enkla regler och hoppas att fler följer efter.
Andra som bloggar i denna frågan:
ps. Sista stycket i denna texten är till stora delar en kopia från Peter Andersson men jag hoppas och tror att han inte har något emot att jag tar hans manifest .ds

Kommentarer

Fredrik:
Blev supersnyggt ju!! :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär