Låna för att betala skatt.

Jag tror jag får dåndimpen.
När Seved Monke tipsade mig om Mikaela Valtersson och hennes innovativa (INTE ALLS) sätt att klara fastighetsskatten trode jag han skämtade.
Mikaela Waltersson, MPs ledamot i finansutskottet, menar tydligen på fullt allvar att man skall ta ett lån på fastigheten för att betala skatten. Huvudlöst.
Det kan vara ett misstag av henne och att hon menade nått helt annat..... Men det vill jag i så fall få klartlagt, definitivt.
Är det vad MP vill att vi fastighetsägare skall göra vi deras valseger ? Låna för att betala skatt till staten?

I ljuset av detta är det kanske inte så konstigt att alliansen verkar leda?


Läs vad andra bloggare tycker: Thomas Ardenfors, Adam Cwejman, Hans Åberg och signerat Kjellberg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär