Tvångssterilisering i Sverige.

Nej det är inte 100 år sedan.
Det är 2000-talet. Det är nu. Det är idag och det är här.

Under en tid har jag följt en av mina favoritbloggare, Amanda Brihed. Ibland har jag inte riktigt förstått hennes bakgrund och vissa "hintar" på hennes blogg, med det betydde inget eftersom jag gillar hennes sätt att skriva.

Häromdagen skrev hon ett debatt inlägg som jag läste och nästan satte lunch kafet i strupen.

Inte fan kan väl Socialstyrelsen kräva bevis på sterilisering och kastrering innan man får sin egen identitet?...
Att könsceller inte fick sparas är groteskt!
Och tillråga på allt så får man inte tydligen inte adoptera.... Staten kan inte, skall inte och får inte tvinga någon under några omständigheter att tvingas till sterilisering. punkt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär