Boräntor

Nedan är ett mejl som jag idag har skickat till "min" bank här i Gustavsberg, Handelsbanken.

Hej Niklas
När jag flyttade till Gustavsberg bytte vi från en annan bank till Er eftersom den var den som på den tiden var bäst på kundvård upplevde vi.
Bankerna är i fokus, när det gäller räntemarginaler bland annat. Handelsbanken är fortsatt den bank där förtroendet är högst. Det kan man läsa på Er hemsida med braskande rubriker förkunnar ni "Våra kunder gillar oss"
Nu ser jag att Riksbanken meddelade på tisdagsförmiddagen att man sänker den viktiga styrräntan från 2,0 till 1,75 procent. Anledningen är att svensk ekonomi bromsar in. Nu är det Onsdag förmiddag och jag väntar fortfarande på att Handelsbanken går ut och sänker sin boränta med motsvarande punkter. Skulle detta inte ske insisterar jag på att du förklarar detta handlande i ett mejl till mig innan årskiftet. Det går bra att svara på detta.
Som du ser har jag skickat detta mejl även till tidningarna samt "min" rådgivare hos er. Däremot hittade jag ingen adress till Ditt huvudkontor. Jag kommer att publicera detta på samtliga sociala medier jag har möjlighet till.
Jag ser fram mot ett positivt svar från dig snarast.
Hälsningar
Fredrik Sneibjerg
Medveten kund och smått irriterad medmänniska.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär