222an är ettan.. ettan är 222an.

Att vara politiker är att sitta i möten, att träffa folk och att se på olika verksamheter som skolor idrottshallar och fritidsgårdar.
Några tycker att det låter trist med möten och det kan det vara ibland. I onsdags satt jag på kommunstyrelse möte. Jag och Filip Joelsson satt på det mötet och för en gångs skull hade vi myror i brallorna. Vi skulle på ett viktigare möte eller invigning är rättare sagt.

Vi skulle till invigningen av 222:an, det namn som Ettan har fått efter flytten.
Det började med lite musik utanför av Simon och Sigrid, där har vi lokala tallanger så det räcker och blir över. Jag har förmånen att fått lyssna på dem ett par tre gånger under de senaste åren och blir lika imponerad varje gång. Där är framtida musiker och sångare av rang.

Sedan var det lite tal och bandklippning av ungdomarna som hade hjälpt till med inredning och målning och liknande. Efter det gick vi alla in och tittade på de nya och fräscha lokalerna. Det bjöds på sockerkaka, kaffe, the, vindruvor, läsk, chips och salta pinnar och massor av skratt och en stor portion av värme.

Det är en härlig lokal och den är efterlängtad, det märks.

Det tog lång tid innan gamla Ettan hitta hit till centrala Gustavsberg. Via en inte lyckad omväg på Kvarnberget har 222:an i alla fall hittat hem till slut. Lite tur var det också att just denna lokal blev tom i rätt tillfälle till rätt peng men man skall ha tur också.

På plats var också Värmdöjournalen. Jag saknade Nacka Värmdöposten som tidigare har bevakat händelserna runt flytten. Synd att dom inte var på plats i Onsdags och såg invigningen, dom kanske kom efter att jag gick? Jag såg inte heller representant från Mitt-I.

Jag vill i alla falla ännu en gång önska 222:an lycka till och det skall bli kul att se vilka stordåd som kommer att komma från er i framtiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Igår var det fin fint, idag är det blää

Skyddsrum

Balanskonstnär